اهداف دبستان لوح زرین

 

The Aims  of  Lohe Zarin   School

 

به مجتمع آموزشی دوزبانه و هوشمند لوح زرین خوش آمديد.

 

مدرسه ما مدرسه اي است كوچك با قلبي بزرگ ، انرژي مثبت دانش آموزان عزيزمان و پرسنل پرانرژي مان به سرزندگي مجموعه كمك بسزايي مي كند. ما دانش آموزان عزيزمان را براي زندگي در دنياي درحال تغيير و چالش برانگيز امروزي آموزش مي دهيم ، تا تلاش كنند و تجربه هاي غني به دست آورند و فرهنگ قوي و مثبت خود را بشناسند ، صبر و تحمل ، مواظبت از خود ، حمايت از يكديگر، انجام كارهاي گروهي ،اعتماد به نفس ، عزت نفس و… را درخود پرورش دهند.

آنها:

  • جهاني فكر مي كنند.
  • شجاع و صبور هستند 
  • ظاهري آراسته دارند.
  •  خداوند را دوست دارند و به او معتقدند.
  • راستگو و امين و مؤدب و مهربان هستند.
  • از اعتماد به نفس و عزت نفس بالايي برخوردارند.
  •  از نظر تربيتي مانند نجيب زادگان برخورد مي كنند .
  • در ارتباط با ديگران از كلمات محبت آميز و دوستانه استفاده مي‌كنند.
  • در برابر رفتارهاي ناپسند خود پوزش خواسته و رفتار خود را اصلاح مي‌كنند.
  • استعدادهاي خود را مي شناسند و جهت شكوفايي استعدادهاي خود تلاش مي كنند.
  •  احترام به بزرگترها را وظيفه خود مي‌دانند و به نظرات آن‌ها توجه مي‌كنند و از والدين اطاعت مي‌كنند.
  •  اميدوار و با نشاط هستند و از مواجهه با مشكلات نمي‌هراسند، در مواجهه با مشكلات صورت مسئله را پاك نمي كنند بلكه آن را حل مي كنند.

لوح زرین در یک نگاه

 

پس مي‌بايست سيستم آموزشي مأموريت خود را بر مبناي زندگي واقعي دانش‌آموزان طراحي و موارد آموزشي خود را در قالب موارد ذيل ارائه نمايد.

 

۱-  خدمات آموزشي مطلوب و موردنیاز براساس فرايند هاي ياددهي و يادگيري مشارکتي به همراه توسعه و بهبود سواد خواندن در راستاي ايجاد توانايي در درک و روش حل مسأله و ارائه آموزش هاي نوين مهارتي و پژوهشي.

۲- ارائه خدمات پرورشي در جهت آشنا نمودن مخاطبان با فرهنگ ها، ارزش ها و باورهاي ملي و مذهبي، توسعه ی فرهنگ کتاب خوانی و فعاليت هاي ورزشی فوق برنامه ،مهيا نمودن زمينه هاي لازم در جهت آموزش بهداشت رواني و فردي دانش آموزان از جمله ماموريت هاي مهم اين مجموعه درحوزه فعاليت هاي پرورشي می باشد.

۳- ارائه و آموزش علوم پيشرفته از جمله فناوري و ICDL و مهيا نمودن کليه ی امکانات سخت افزاري و نرم افزاري موردنياز در حوزه هاي مختلف آموزشي، پرورشي و پژوهشي، تا در نهايت اين سيستم آموزشي بتواند فرزنداني آموزش ديده و پرورش يافته در کليه ی جنبه هاي مورد نياز براي ادامه ی يک زندگي ايده آل را تحويل خانواده و در سطح کلان تر، جامعه نمايد.

 از آن جا که داشتن سيستمي پويا،کارا و اثربخش درجهت تامين اهداف فوق نيازمند داشتن کارکناني پرتلاش، آموزش ديده و داراي صلاحيت هاي لازم مي باشد به همين جهت سعي بر آن داريم تا با ايجاد محيط کاري مناسب و ارزش نهادن به حقوق و نظرات کارکنان و پرسنل و ايجاد شرايط مالي مطلوب از همکاري هر چه بيشتر آنان در جهت نيل به اهداف و چشم اندازمان بهره بريم.

   علاوه بر موارد ذکرشده، مديريت مجموعه بر اين باور است که به جهت پايداري، استمرار و افـزايش کيفيت خدمـات آموزشي در راستاي ايجاد رضايت دانش آموزان و اولياي آنان و دستيابي هر چه مناسب تر به چشم انداز تعريف شده  از يک سو و جلب رضايت سهام داران و پرسنل از سوي ديگر  سودآوري منصفانه راکه يکي از عوامل بقاي پايدار و مستمر سازمان مي باشد در نظر بگیرد.

در طلیعه ی آغاز سال جدید تحصیلی بر آنیم که با ارائه ی برنامه های آموزشی خدمت شما فرهیختگان ، قدمی اساسی در ارتقا یکی از دو بال پرواز فرزندمان دردبستان لوح زرین برداریم. قطعا دراین راه همکاری شما عزیزان و تعامل با نهاد مدرسه و عناصر آموزشی آن عامل موثر در رشد آموزش ایشان خواهد بود.

سخن مدیریت :

 

مدیریت دبستان به عنوان مسئول سازمان با داشتن مهارت و دانش مدیریتی در رهبری سازمانی و شناخت نیازهای مخاطبان و مرتبطین و همگام با دنیای در حال تحول با تبیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت اصرار و اهتمام لازم برای حصول فرایندی چشم انداز را در دستور کار خود قرار داده است.

اهداف کلی:

 

تربیت دین مداری، اخلاق مداری، بهداشت فیزیکی و بهداشت روان، ارتقاء مهارت های اجتماعی و زیست محیطی، ارتقاء استعدادهای علمی و خلاقیتی ( فناوری و زندگی )شهروند شایسته و ارتقاء و بهبود سواد خواندن

برای دستیابی به آن راهکار های ذیل را مورد تاکید قرار می دهد و  امید آن دارد که  به انتظارات از پیش تعیین شده دست یابد.

راهکارهای کلان:

 

  1. تربیت شهروند اثر گذار صرفأ از طریق ایجاد روحیه ی نظم پذیری و آموزش مسئولیت پذیری واحترام به حقوق فردی امکان پذیر می باشد.
  2.  تقویت جایگاه اعتقادی و اخلاقی و توجه به واجبات دینی.
  3. عنایت به رویکرد نوین آموزشی-فرهنگی.
  4. توجه به تفاوت های فردی و ارتقاء مهارت های اجتماعی.
  5. انجام تست های ساختاری  و آموزش مهارت های لازم جهت ارتقاء بهداشت جسمی.
  6. انجام تست های ساختار قامتی –بینایی سنجی –چکاپ دهان و دندان – بررسی قوس کف پا و…
  7. توانمند سازی کارکنان، معلمان و اولیاء
  8. تقویت بنیه ی علمی از طریق آموزش مهارت تفکر و روش حل مسئله ی خلاقانه همراه با پیگیری مستمر وضعیت تحصیلی.
  9. افزایش فرهنگ قانون پذیری و قانون مداری مبتنی بر فرهنگ ایرانی و قوانین حکومتی
  10. تقویت بنیاد مطالعاتی در مخاطبان و ارتقاء و بهبود و افزایش فرهنگ مطالعاتی بر اساس تفاوت های فردی .
  11. استفاده از فضای مجازی و اینترنتی و انطباق آن بر فعالیت های آموزشی بر اساس گروه های سنی و پایه های تحصیلی و تلاش در تلفیق آموزش رسمی و سنتی با علوم و فناوری روز