چارچوب کاری دپارتمان زبان انگلیسی در تمامی سطوح :

1- تهیه کتاب باتوجه به سطح تعریف شده از سوی مدرس

2- به همراه داشتن کتاب در هر جلسه (کتاب اصلی و کتاب کار)

3- انجام تمرینات کتاب باتوجه به توضیحات مدرس در کلاس

4-تمارین منزل به دو قسمت تقسیم می شود ؛

الف: تمرین منزل ، روزهای یکشنبه شامل تکالیف با حجم کمتری می باشد.

ب: تمرین منزل، برای روزهای چهارشنبه شامل حجم اصلی تکالیف می باشد.

5- تقسیم بندی روزهای ترمیک و مکالمه

شنبه و چهارشنبه : ترمیک        یکشنبه و سه شنبه : مکالمه

6- شرح فعالیت ها در روزهای مکالمه :

الف: خواندن شعر   

ب: مکالمه روزمره باتوجه به سطح دانش آموزان

ج:توانایی مکالمه درباره فعالیت های روزمره

د: یادگیری کلمات کلیدی و کاربردی در مورد یک موضوع خاص اعم از وسایل اتاق خواب، لوازم التحریر و...

ه: برگزاری بازی های گروهی هدفمند مطابق با موضوعات تعیین شده

و: برگزاری کارگاه فیلم با هدف تقویت مهارت های گفتاری و شنیداری دانش آموزان

7- شرح فعالیت در روزهای ترمیک

الف : تدریس کتاب    ب: تصحیح تکالیف   پ: تکرار و تمرین دروس گذشته جهت تثبیت هرچه بهتر     ت:   ساخت کاردستی های هدفمند جهت یادگیری و تثبیت دروس تدریس شده

 

تبصره 1- تمامی تکالیف اعم از کلاسی و منزل هدفمند بوده و جهت آزمودن سطح یادگیری دانش آموز بدون حضور معلم می باشد لذا انجام تکالیف به منزله تثبیت یادگیری می باشد و بسیار حائز اهمیت است.

تبصره 2 - در صورت عدم انجام تکالیف برای نخستین بار به دانش آموز فرصت جبران داده می شود ، در صورت تکرار مجدد دانش آموز ملزم به توضیح و در نهایت والدین موظف به پاسخگویی می باشند.

8- شرح تکلیف منزل :

الف- انجام تمرینات مربوط به کتاب ها

ب- نوشتن انشاء با موضوع مشخص شده با هدف تقویت مهارت نوشتاری

ج-تقویت مهارت شنیداری و افزایش دایره لغات از طریق گوش دادن به موزیک انگلیسی

د- استفاده از مهارت shadow جهت تقویت مهارت گفتاری اعم از تلفظ لهجه سرعت خواندن

ه-خلاصه نویسی از کتاب های داستان جهت تقویت مهارت نوشتاری

 

9- برگزاری نمایشگاه نمایش سرود و... در ایام عید

10-طرح درس ارائه شده در سایت تنها شامل تعطیلات رسمی می باشد در صورت تعطیلات پیش بینی نشده مدرس میتواند طرح درس خود را تغییر دهد.

11-ارائه کارنامه در پایان هر ترم

12-غیبت : باتوجه به قوانین آموزشگاه دانش آموز مجاز به سه جلسه غیبت در طول ترم می باشد در صورت موجه بودن غیبت دپارتمان زبان به همراه کادر مدرسه تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد در غیر اینصورت دانش آموز مردود خواهد شد .

13- مفاهیم ذکر شده در کارنامه :

20/20 Class Participation  
20/20 Quiz 80-95     very good
60/60 Final Exam 60-80      good
100 Total >60   fair

 

14- اعلام اسامی دانش آموزان برتر در سایت مدرسه : تشویق در قالب کارت امتیاز می باشد که بعد از دریافت ده کارت امتیاز جوایزی به دانش آموز اهدا می شود

 

 

 

معرفی نحوه کار دپارتمان زبان لوح زرین :

هر مقطع شامل ۳ ترم میشود ، هر ترم دارای دو بخش است ؛ یک بخش برای آموزش به صورت ترمیک که روزهای شنبه و چهارشنبه تشکیل می شود. آموزش دوره های ترمیک  طبق متد ttc است.

بخش دوم روز مکالمه آزاد از کتاب است که این بخش در روزهای یکشنبه و سه شنبه اجرا میشود.

مجموعا در هفته ۶ ساعت زبان انگلیسی تدریس میشود؛

  • در هر ترم متناسب با شرایط، گرامر درس هارا به شکل پاور پوینت و یا روش های نوین در کلاس درس داده میشود.
     
  • پرسش و پاسخ درباره گرامر با تمامی دانش آموزان تمرین می شود تا همه درس را در کلاس درس یاد بگیرند، البته این امر مستلزم تمرین و تکرار مداوم است.
     
  • باقی قسمت های کتاب از جمله بخش ؛ نیو ورد(کلمات جدید)، مکالمه ریدینگ (قسمت مکالمه بخش روخوانی)، سانگز، ( اهنگ ها ) ، فونیکس(دانش صوت شناسی) ،  ابتدا به وسیله سی دی اجرا شده برای اینکه همه فراگیران تلفظ درست کلمات رو بشنوند و سپس معنی کلمات جدید گفته و رفع اشکال میشود . بدین نحو لغات جدید تکرار  شده و دانش آموزان تک به تک روخوانی رو انجام میدهند.
     
  • برای بخش اسپیکینگ، دانش آموزان به صورت گروهای دونفره تعیین شده تا باهم مکالمه درس هر روز را داشته باشند.
     
  • تکالیف هر درس به طور کامل زمانی که اون درس به پایان میرسد چک میشود تا دانش آموزان فرصت کافی برای انجام دادن تکالیفشان را داشته باشند. و کوئیز و دیکته از لغات جدید هر درس از دانش آموزان برای ارزیابی گرفته میشود.
     
  •  انتهای هر ترم ، هر دانش آموز نمره ای برای ۴ مهارت زبان، نظم و انضباط و انجام دادن تکالیف مطابق با سطح فعالیتشان  که در طول ترم دریافت کرده اند و علاوه بر پایان ترم و میان ترم به وسیله کارنامه ارائه میشود.
     
  • در روز های مکالمه به صورت مجزا بخش هایی اجرا می شود من جمله؛  تماشای فیلم به زبان انگلیسی. که سبب افزایش مهارت لیسنینگ میشود ودایره لغات افزایش میابد و خلاصه نویسی ساده  نیز تمرین میشود.
     
  • در روزهای مکالمه گاهی ،موضوعاتی به دانش آموزان داده میشود که در کلاس در رابطه با آن و بر پایه گرامر هایی که یاد گرفته اند (همچنین گرامر های بخش رایتینگ) و بر تکیه بر دایره لغات شان بنویسند و در کلاس ارائه بدهند. این کار سبب میشود بر روی لغات یک بازنگری و تمرین مجدد صورت گرفته و در حافظه بلند مدت نیز تثبیت شود .
     
  • اختصاص لکچر و ارائه در کلاس ، هم سبب افزایش اعتماد به نفس و هم روان تر شدن روخوانی میشود.
     
  • در بعضی از موارد تاپیک یا عناوین قوی تری داده شده تا دانش اموزان با کمک گرفتن و جست و جو کردن برای آن ها در خارج از محیط مدرسه نیز فعالیت زبانی جدید داشته باشند. این کار باعث میشود دانش اموزان برای ترم های بالاتر نیز آماده بشوند.
     
  • همچنین بازی هایی به زبان انگلیسی که عمدتاً به صورت گروهی و به صورت استاندارد هستند نیز اجرا می شود .گاهی نیز اجرای آهنگ های انگلیسی  با گذاشتن جای خالی در شعر ها از دانش آموزان خواسته میشود که  شعرها را تکمیل کنند. با وجود شرایط کتاب تکتیکس فر لیسنینگ و کار بیشتر با دیکشنری نیز انجام میشود.
     
  • برای روز های مناسبتی مهم تر تقویم دانش آموزان آماده میشوند تا با این مناسبت ها به زبان انگلیسی نیز آشنا شده و به این صورت دایره لغات خود را افزایش داده و هم در اسپیکینگ روان تر صحبت کنند.
  • در رابطه با دو کتاب داستان و ریدینگ و رایتینگ که در کنار کتاب های فمیلی و فرند قرار داده شده است؛  همانطور که در پشت کتاب story نوشته شده،  این کتاب و ترتیبش زیر نظر متخصص طبقه بندی شده که کتابی است که کمک میکند مهارت روخوانی افزایش پیدا کرده و به خصوص بر روی مهارت درک مطلب توجه دارد.
     
  • کتاب ریدینگ و رایتینگ نیز همانطور که از اسمش بر می آید، سبب افزایش مهارت خواندن و نوشتن شده و با توجه به برنامه درسی معلم در هرترم تقریبا دو درس آموزش داده می شود.

برای مشاهده کادر آموزشی دپارتمان زبان دبستان دخترانه لوح زرین کلیک کنید
 

 

آزمون تعیین سطح

Family & friends سیستم آموزشی 

کتاب های انگلیسی کودکان

کتابهای Family & friends در6 سطح طراحی شده است و هر سطح به صورت مجزا شامل کتاب کار، تمرین ، گرامر، جمع بندی و 4کتاب داستان می باشد. این کتاب در دو نسخه متفاوت انگلیسی و امریکایی چاپ شده است .هرکتاب درسی شامل 15درس و هر درس از 6قسمت مجزا تشکیل شده است .روش تدریس و اهداف هر بخش کاملاً مشخص بوده و معلم مربوطه با استفاده از کتاب راهنما به راحتی می تواند به هدف مورد نظر در تدریس خود برسد. دربخش اول درس کلمات درس کلمات جدد بخش دوم گرامر-بخش سوم شعر مربوط به کلمات جدید ،بخش چهارم فونیکس یا همان صداها، بخش پنجم مهارت خواندن و دربخش آخر مهارت گوش دادن ونوشتن تدریس می شود. بخش های صداها ونوشتن علاوه برآموزش اصول حاکم برتلفظ کلمات و نوشتن درزبان انگلیسی جنبه تفریحی (Fun)داشته وکاملا برای یک فرد زبان دومی طراحی شده است .این بدین معناست که هم نکات مهم را درنظر گرفته وهم درعین حال به طریقی آسان و قابل فهم آنهارا دربیان کرده است. کتابهای کار،جمع بندی وگرامر درکتاب کلاسی از مزیتهای مهم وبرتر این کتاب است چرا که با کمک این کتاب درس تدریس شده با یک سیستم یک پارچه و یکسان تثبیت ومرور می شود

نام این کتاب وهدفی که پشت این نام نهفته است آن را ازکتابها متمایز می نماید.